Banu Darcan teklife gülüp istifa etti

YK Sigorta'nın Allianz'a devir süreci Banu Darcan'ın isitifasına neden oldu. Darcan'a yapılan teklif 'Allianz'ın büyük ayıbı' olarak yorumlandı

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 10.07.2013 - 01:42
    Son Güncelleme: 22.09.2021 - 00:04

SİGORTA GÜNDEM-ÖZEL
Yapı Kredi Sigorta'nın Allianz'a devir süreci şirketin en etkili genel müdür yardımcılarından Banu Darcan'ın istifa etmesine neden oldu. Yapı Kredi Sigorta ile Allianz Sigorta'nın birleşme sonrası birlikte çalışmak istediği Banu Darcan'a yaptığı teklif, sigorta sektöründe 'Allianz'ın büyük ayıbı' olarak yorumlandı.
Peki bu yoruma neden olan teklif neydi? Allianz Banu Darcan'a ne teklif etti?
Allianz Sigorta'nın Yapı Kredi Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Banu Darcan'a yaptığı teklife gelmeden önce Banu Darcan kimdir? Yapı Kredi Sigorta'da hangi alanlardan sorumluydu önce ona bakalım...
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Banu Darcan, Kurumsal Sigortalar Bölümü, Risk Kabul Bölümü (Sağlık) Sistem Araştırma Geliştirme Bölümü Müşteri İletişim Merkezi, Birim İlişkileri Yönetimi Sistem ve Ağ Yönetimi Yazılım Geliştirme Birimleri'nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyordu.
10 yıldır genel müdür yardımcı
1989 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden mezun olan Darcan, meslek hayatına 1990 yılında Halk Yaşam'da Uzman Yardımcısı olarak başladı. Darcan, 2001 yılında Yapı Kredi Sigorta ailesine Grup Başkanı ünvanı ile katıldı. Haziran 2004 tarihinden bu yana da Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyordu.
Sağlıkta 5 yıldır sektör lideri
Birçok birimden sorumlu olsa da Banu Darcan'ı sektör sağlık sigortaları alanındaki uzmanlığıyla tanıyor. Malum Yapı Kredi Sigorta sağlık sigortalarında son 5 yıldır aralıksız sektör lideri. Hem de bu alandan kâr eden bir şirket. Sağlık portföyünün büyük bir bölümü de bireysel müşterilerden oluşuyor. Bu başarılı tablonun arkasındaki isimse Genel Müdür Yardımcısı Banu Darcan ve ekibi.
Bu başarılı tabloyu gören Allianz Yönetimi, Sigorta Gündem'e gelen bilgilere göre birleşme sonrasında da  Banu Darcan ile çalışmak istedi. Ama bir şartları vardı. 10 yıldır Yapı Kredi Sigorta'da Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Darcan'a, 'Yaptığımız performans analizlerine göre genel müdür yardımcılığını hak etmiyorsunuz ama bölüm müdürü olarak kalabilirsiniz' dediler. Banu Darcan ise Allianz'ın bu teklifine güldü ve istifasını istedi.
İşte sektörün Allianz'ın büyük ayıbı olarak değerlendirdiği teklif bu. Biz de bu teklifi yorumsuz olarak aktardık.  sigortagundem.com



Etiketler: allianz, yapı kredi sigorta, Banu Darcan
YORUMLAR (15)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • demir23 Ağustos 2021 10:22

    sayfanın tüm güvelilirliği böyle sipariş yazılarla ayaklar altına alınmıştır yazık

  • barış03 Nisan 2015 16:46

    demek "Biz de bu teklifi yorumsuz olarak aktardık. " ha? çok güldüm..

  • sigortabilir07 Ağustos 2013 22:09

    çalışanlara sormak lazım yöneticilerin performansını

  • Sigortacı amca12 Temmuz 2013 11:53

    Şirket birleşmelerinde böyle şeyler her zaman olur , daha önce de oldu ve olmaya devam ediyor , normaldir , bu ne ilk , ne de son.

  • Yorumcu EY11 Temmuz 2013 16:40

    Bence yanlış olan bu haberin yazılma tekniğidir.İş hayatında istifalar olabilir , normaldir.Ancak bunun nedeni yada nasılı kişinin özelidir.İstifa ederken yanında mıydınız?

  • Yorumcu Ali11 Temmuz 2013 10:50

    Sompo Sigorta yeni Acıbadem'i aldı, adres orası olabilir.

  • semih11 Temmuz 2013 08:31

    Finans Gündem olarak bu hassasiyetinize saygı gösteriyorum. Keşke bunu Koçbank Yapı Kredi birleşmesi sırasındaki kıyımda da gösterebilseydiniz.

  • SU10 Temmuz 2013 12:50

    Sektörün gördüğü en değerli Yöneticilerden biri. Bence Allianz için büyük kayıp. Banu Hanım'ı kadrosuna katacak Şirket için de büyük fırsat. Zaten genelde YKS son derece başarılı Yönetici ve Sigortacı yetiştiren bir firma olduğunu kanıtlamıştır.

  • ESKİ YKS'Lİ10 Temmuz 2013 11:41

    Banu hanımdan öncede Yapı Kredi Sigorta sağlıkta bir numaraydı. Performansı tek bir kişiye bağlamak o branşta çalışan onlarca kişiye büyük haksızlık olur...onca insanın emeği ne oluyor tüm işi Banu hanım mı yapmış...önemli olan kişiler değil sistemdir.

  • Zeynep Alevoğlu10 Temmuz 2013 11:00

    Sektöre baktığımızda son zamanlarda nedense (?) işini iyi bilen başarılı genel müdür yardımcılarının istifaya, emekliliğe zorlandığını görüyoruz. Yerlerine getirilenlere baktığımızda durumun vehameti ortada. Yönetim kurulları tecrübeli başarılı yöneticileri niye harcar? Böyle bir riski niye göze alır. Genel müdürler niye bu konuda sorgulanmaz? Sektörün durumu ortada işte.

  • Tuğba10 Temmuz 2013 10:58

    Senelerini sektöre vermiş biri için ne onur kırıcı bir teklif etme bulma dünyası bu teklifi edenlerde layıkını bulurlar

  • Emre Ergin10 Temmuz 2013 10:54

    Kalkın koltuktan, biraz da başkaları yönetsin.

  • tülay10 Temmuz 2013 10:53

    Beğenirsin beğenmezsin ama böyle bir teklif yapılması çok çirkin.Açıkça istifaya zorlamak. Çalışmak istemiyoruz dersin olur biter. Ödenecek tazminat rakamı bu kadar mı gözünüzü korkuttu.

  • KÜBRA KARGIN10 Temmuz 2013 10:48

    ALLİANZ'IN ADAMLARI ZATEN BELLİ OLDUĞU İÇİN, SAYIN DARCAN'A KİBARCA GÜLE GÜLE DEMİŞLER. ÇALIŞMAK İSTEDİKLERİNDEN FELAN DEĞİL. HERŞEYİ KENDİLERİ ÇOK İYİ BİLİYOR YA!!

  • Atila Öztürk10 Temmuz 2013 09:22