BES'te stopaj iadesi poliçe sahibine

Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanı Sarıgül, BES'te stopaj iadesinin poliçe sahibine yapıldığını kaydetti.

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 26.03.2013 - 15:41
    Son Güncelleme: 18.06.2017 - 00:44
Bülent Sarıgül, Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) stopaj iadesi isteyenlerin sayısının şu ana kadar 300 bini bulduğunu belirterek, ''Biz iadeyi poliçe sahibine yapıyoruz, yani kendi banka hesap veya IBAN numarasına'' dedi.
Sarıgül, ''Eşinin hesap numarasını verirse, olmaz. Bizim o parayı kişinin yakınına ödeyebilmemiz için poliçe sahibinin buna muvafakat vermesi lazım ki, bu da ayrı bir iş'' bilgisini verdi.
Kanunun iadeyi vatandaşın dilekçe ile talep etmesine bağladığını belirten Sarıgül, ''Vatandaş talep etmedikçe bu iade onlara yapılmayacak'' dedi.
Sarıgül, İstanbul Vergi Dairesi başkanlığından 25-30 kişilik destek istediklerini ve sadece bu işi yapan yeni bir servis kurduklarını söyledi.


Etiketler: bes, Bülent Sarıgül, vergi, stopaj
YORUMLAR (6)
  • figen öz02 Mayıs 2013 20:58

    hesap numarası verdiğim bankada ki hesaplarım kapandığı için nasıl bir yol izlemeliyim.teşekkürler

    Katılmıyorum%0Katılıyorum%0
  • sedat29 Mart 2013 07:09

    Vergi dairesi alacağı olsa anında çöker vatandaşa, Eylül 2012 başında müracaat ettim 2013 ü yarıladıkhala tık yok

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • ne zaman ödenir?27 Mart 2013 10:08

    Stopaj iadelerinin ödeme şekli ve zaman planlaması mevzuat ve yönetmeliklerle belirlenmişti. taraflar durumdan vazife çıkarmalıydı. Sigorta şirketleri ve emeklilik gözetim merkezi durumdan vazife çıkartarak stopaj verilerini içeren veri setleri konusunda çalışmalarını planladılar ve zamanında gerçekleştirdiler. Bu çalışmalar sırasında, stopaj ödemelerini yapacak kurum veri setlerinin içeriğinde, stopaj başvuru belgelerinde anlamlı anlamsız pekçok değişiklik yaparak, belkide bu süreci birazda zora soktu. Bu durum göz ardı edilmemeli. Aslında çalışmaları, sadece sigorta şirketleri ve emeklilik gözetim merkezi (egm) gerçekleştirmiş, ödemeleri yapacak kurum ne süreç çalışmış, ne planlama yapmış nede müşteri odaklı yaklaşım. Herşey ortada. Ağustos 2012 den önce şirketlerin ve egm nin analizlerinde stopaj iadesine konu sözleşme/poliçe sayısı ve yaklaşık iade edilecek tutar belliydi. Şimdi kalkıp da, çok başvuru var, telefon etmeyin, eleman yetmedi, evrakın sadece kayıt altına alındığı yetersiz bilgisi ile 7 ay sonra hiç birşey ifade etmeyen ve bekleyenleri tatmin etmeyen bir açıklama yapıyorlar. İadelerin ödeneceği kararının üzerinden yaklaşık 1 yıl sonrasında işlemi hızlandırmak istediklerini belirtiyorlar. Aslında bu bir açıklama değil, bence sadece bekleyenlerle dalga geçmek. Bence kendilerinin nasıl ödeyeceklerine dair ve iade bekleyenlerin bilgi edinme hakları konularında hala hiçbir fikirlerinin olmadığını düşünüyorum. Nemalar ve KEY de benzer süreçler yaşandı. Devlet katkısındaki süreç bu yaşananlardan farklı olur mu?

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • sigortakuzey26 Mart 2013 22:09

    kasım ayından beri bekliyorum. bugüne kadar kimsenin hesabına ödeme yapıldığınıda duymadım. her aradığımda ise belli aralıklarla banka hesabınıza bakın diyorlar.

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • SEVGİ26 Mart 2013 20:27

    Eylül ayında başvuru yaptık. 6 ay oldu hala ödeme yapılmadı????

    Katılmıyorum%10,00Katılıyorum%90,00
  • fatih26 Mart 2013 16:20

    kımsenın hesabına gecen para yok . demeç vermek kolay ama vatanadaşa para iade etmeye geline zor oluyor bu işler.