Emekli dul kadınlara emekli eş ve babadan maaş müjdesi

Kendi çalışmasından dolayı SSK’dan emekli aylığı alırken, SSK’lı kocasının ölümünden sonra dul aylığı bağlanan kadın, Emekli Sandığı’ndan emekli olmuş babasının vefatı üzerine yetim aylığı da alabilir.

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 16.09.2016 - 10:47
    Son Güncelleme: 23.05.2019 - 15:31

Okurumuz Hatice T. “Kendi çalışmamdan dolayı SSK’dan 1998 yılında emekli oldum. Emekli aylığı almakta iken, SSK’ya tabi çalışmakta olan kocamı 2006 yılında kaybedince ondan dul aylığı bağlandı. 15 gün önce ise Emekli Sandığı’ndan emekli babamı kaybettim. Acaba babamdan dolayı da yetim aylığı bağlanabilir mi?” diye sordu.

Dul ve yetim kadınlara birden fazla aylık veya gelirin nasıl bağlanacağı konusu, değişik zamanlarda çıkan farklı kanunlar dolayısıyla, vatandaşın kafasını karıştırıyor. Aynı anda hem eşinden hem de anne-babadan aylık bağlanması, ölen kişilerin sigorta statüsü, ölüm tarihleri, cinsiyet ve aylık bağlanacak kişinin hangi statüde çalıştığına/emekli olduğuna göre değişiyor.

5510 sayılı Sosyal Güvenlik Yasası’nın yürürlüğe girdiği 30 Eylül 2008 tarihinden önce SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı ve bankaların emeklilik sandıkları her biri ayrı kurallara tabi idi. Daha önce, eş veya annebaba farklı sosyal güvenlik kurumlarına (biri SSK, diğeri Bağ-Kur’a) tabi ise aynı anda hem eşten hem de anne – babadan aylık bağlanabiliyordu. 5510 sayılı yasanın yürürlüğe girmesiyle kız çocuklarının aynı anda eş ve anne-babadan dolayı aylık alma imkânı ortadan kalktı. Hem eş, hem de annebaba 30 Eylül 2008 tarihinden sonra ölmüşse, kız çocuklarının aynı anda dul ve yetim aylığı alması mümkün değil. Ancak, eş ya da anne-babadan birisi 1 Ekim 2008 tarihinden önce ölmüşse, sigorta statüleri de farklı ise her iki aylığı birden almak mümkün.

AYM’NİN İPTAL KARARI

Anayasa Mahkemesi 5510 sayılı yasayı, daha önce işe başlayan devlet memurları yönünden iptal ettiği için, 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu’na tabi olarak işe başlamış olan kişiler ve bunların hak sahipleri bu sınırlamanın dışında tutuluyor. 1 Ekim 2008 tarihinden önce memuriyete başlamış olanlar ile bunların hak sahipleri 5510 sayılı yasadan etkilenmiyorlar.

Dolayısıyla SSK’dan emekli aylığı almakta olan Hatice hanımın eşi SSK’ya, babası Emekli Sandığı’na tabi olduğu için babasının ölümünden dolayı üçüncü aylığı alma hakkı bulunuyor. Üç aylığı da kesinti olmadan tam olarak alabilir.

ÇALIŞAN KADINA SSK VE BAĞ-KUR’DAN YETİM AYLIĞI YOK

Kız çocuğu çalışmıyorsa ve bekârsa bu durumu devam ettiği müddetçe, hangi statüde olursa olsun anne-babasından dolayı yetim aylığı almaya devam eder, evlendiğinde ise kesilir.

Kız çocuğu çalışmaya başladığında SSK veya Bağ- Kur’dan bağlanan yetim aylığı kesilir. Eğer yetim aylığını Emekli Sandığı’ndan alıyorsa SSK veya Bağ-Kur statüsünde çalışmaya başladığında aylık kesilmez. Fakat memur olarak bir işte çalışmaya başlarsa Emekli Sandığı’ndan bağlanan yetim aylığı kesilir.

BİRDEN FAZLA BAĞLANAN GELİR VE AYLIKLARIN BİRLEŞTİRİLMESİ

1 Ekim 2008’den sonra bağlanan aylık ve gelirler:

-Hem malullük hem de yaşlılık aylığına hak kazanana, aylıklardan yüksek olanı; eşitse yalnız yaşlılık aylığı bağlanır.Yaşlılık aylığı ile dul aylığı bağlanırsa her ikisi de tam ödenir.

-Ana ve babadan ayrı ayrı hak kazanana, yüksek aylık tam, düşük yarım ödenir.

-Birden çok çocuğundan aylığa hak kazanan ana ve babaya en çok ödemeye imkan veren 2 aylıktan yüksek tam, düşük yarım ödenir.

-Hem eşinden hem ana ve babasından ölüm aylığına hak kazanan tercih yapabilir.

-Dul kaldıktan sonra ikinci eşini de kaybedenler iki eşinden kalan aylıklardan birini tercih edebilir. Eşlerden biri iş kazasından ya da meslek hastalığından dolayı ölmüşse, yüksek aylığın tamamı, düşük olanın yarısı ödenir.

1 Ekim 2008’den önce gelir ve aylık alırken, 1 Ekim 2008’den sonra yeni bir dosyadan gelir ve aylığa hak kazananlar:

-2008’den önce yaşlılık aylığı alırken sürekli iş göremezlik geliri bağlananlara yüksek olan yaşlılık aylığı tam, az olan sürekli iş göremezlik geliri yarım ödenir.

-2008’den önce Emekli Sandığı’na tabi eşinden ölüm aylığı bağlanana SSK’lı babadan yetim aylığı bağlanırsa ikisi de tam ödenir.

-2008’den önce ölen SSK’lı eşinden dul aylığı alırken SSK’lı babasından dolayı yetim aylığına hak kazanan kişi tercih yapabilir.

BİRDEN FAZLA AYLIK VE GELİR HANGİ DURUMLARDA BAĞLANIR?

-Anne-baba Emekli Sandığı’na tabi ise ölüm tarihleri ne olursa olsun hem eşten hem anne-babadan iki aylık alınabilir.

-Koca Emekli Sandığı’na, anne-baba SSK’ya tabi ise iki aylık bağlanır.

-Koca Emekli Sandığı’na, anne-baba Bağ- Kur’a tabi ise anne-baba eğer 1 Ekim 1972 – 3 Ekim 2000 veya 8 Ağustos 2001-2 Ağustos 2003 tarihleri arasında ölmüşse ve kocasından bağlanan aylığı brüt asgari ücretin (bin 647 TL) altında ise Bağ-Kur maaşını da alır, aksi takdirde ikinci aylığı alamaz.

-Kocası Emekli Sandığı’na, anne-babası Bağ-Kur’a tabi, anne-babanın ölüm tarihi yukarıdaki tarihlerin dışında ise iki aylık bağlanır.

-SSK ve Bağ-Kur’lular açısından hem koca, hem de anne-baba aynı sigortaya tabi ise ölüm tarihi ne olursa olsun iki aylıktan birini tercih eder veya fazla olan aylık bağlanır.

-Anne-baba SSK’lı, koca Bağ-Kur’lu veya tersi durumda ise bunlardan birinin ya da ikisinin 1 Ekim 2008 tarihinden önce ölmüş olması durumunda her iki aylık bağlanır. Hem anne-baba, hem de koca 30 Eylül 2008’den sonra ölmüş ise tercih ettiği aylık bağlanır.

-Koca SSK’lı, anne-baba Bağ-Kur’lu ve 1 Ekim 1972 - 3 Ekim 2000 veya 8 Ağustos 2001 - 2 Ağustos 2003 arasında ölmüş ise SSK maaşını tam alır. Geliri brüt asgari ücretin altındaysa Bağ-Kur maaşını da alır.

REDDİ MİRAS DUL VE YETİM AYLIĞINI ENGELLEMEZ

Borçlarından dolayı eşinin veya anne-babasının mirasını reddedenler dul ve yetim aylığı haklarını korurlar. Mirasın reddedilmesi hak sahiplerinin dul ve yetim aylığı almasına engel teşkil etmiyor.

ÖLÜM AYLIĞI İÇİN EN AZ 5 YIL PRİM ŞART

Sigortalı çalışırken ölmüşse, eş ve çocuklarına dul ve yetim aylığı bağlanabilmesi için belli sürede prim bildirme koşulu bulunuyor. Ölüm aylığı bağlanabilmesi için SSK statüsündeki sigortalı adına en az 5 yıl sigortalı olup 900 gün prim bildirilmiş olması gerekiyor. İki koşulun bir arada sağlanması zorunlu.

Sigortalı Emekli Sandığı veya Bağ-Kur statüsünde ise hak sahiplerine ölüm aylığı bağlanabilmesi için en az 1800 gün prim bildirimi yapılmış olması gerekiyor.

Ölüm aylığı bağlanabilmesi için Bağ-Kur’lu sigortalının prim borcu olmaması lazım. Eksik günler varsa Emekli Sandığı ve Bağ-Kur’da hizmet borçlanması ve geçmişte borcundan dolayı dondurulan sürelerin canlandırılması mümkün. SSK statüsündeki sigortalılar için askerlik borçlanması gibi yollarla eksik süreleri borçlanma ile tamamlama olanağı bulunmuyor. Çalışılan süre geçerli kabul ediliyor.

Ahmet Kıvanç / Tahsin Akça / Gazete Habertürk



Etiketler: emekli, maaş, , dul
YORUMLAR (638)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • Hulya ozkal21 Mayıs 2019 11:49

    Kendim emekli sandigindan emekliyim babam 1995 de vefaat etti ssk dan babamin maasinida alabilirmiyim

  • Muktedir Kevser çelikkol20 Mayıs 2019 20:02

    Ben ssk dan emekliyim babamın ssk emekli maaşından yararlanabiliyormuşum tesekkü

  • Nuran kayrak18 Mayıs 2019 18:52

    Ben emekli sandığındaki emekli duş bayanım babam 2008 önceden vefat etti SSK Emel’ini maaşını annem aldı iki ay önce annem öldü babamın maaşını alabilirmiyim

  • gunay bilal18 Mayıs 2019 09:55

    uç çocuğum üniversite mezunu issiz gss devlet istiyor işsizlik maaşı vermiyor hem is vermiyor hemde 3600 gün çalışan diyor engelli kızımdan gss aliniyor babasından maaş bağlanmıyor suriyeliler is as var arıkanlı ıraklı turkiyede rahat yasiyor bu adalet mi nerde devlet

  • gunay bilal18 Mayıs 2019 09:55

    uç çocuğum üniversite mezunu issiz gss devlet istiyor işsizlik maaşı vermiyor hem is vermiyor hemde 3600 gün çalışan diyor engelli kızımdan gss aliniyor babasından maaş bağlanmıyor suriyeliler is as var arıkanlı ıraklı turkiyede rahat yasiyor bu adalet mi nerde devlet

  • Emine vurunbigi 17 Mayıs 2019 14:29

    Ben eşimden malulen emekliyim ama ne dul maaşı nede sosyal.hizmet lerden faydalanabiliyorum ben anlamıyorum iş imkanı bile sunmuyorlar üç oglum var ben bunlara bakmakla sorumluyum nerede bu insanlar

  • Aysel y.17 Mayıs 2019 14:27

    B abam ssk emeklisi 11 yıl oldu vefat edeli ben de ssk emeklisi 10 yillik dul bir kadınım herkes 3 maas birden alirken bana babamin maasini bile vermediler. 10 yıldan beri hep soruyorum bize niye verilmiyor diye? Öteki dul kadınların bizlerden ayrıcalığı ne acaba ? Bize yazık değil mi. Biz de bu vatanin evlatlari degilmiyiz.. bizim cocuklarimiz da bu vatana askerlik yapıyorlar onlarında hakları var. Bizleri tek maaşla surundurmeyin. Devletimiz bir karar verirken bütün dul kadılarımıza eşit haklar vermelidir . Mağdur dul kadın kalmamalıdır. Ya hepsine yada hiç birine verilmesin. Inşallah bu yazdıklarımız bir cevap bulabilmek umuduyla. Saygılarımla.

  • Feziye ataman17 Mayıs 2019 00:00

    Eşim öldü bakur maşi aliyorum annemde öldü bağkur maşi aliyordu ben ikisini alirmiyim

  • Serpil Uyanık15 Mayıs 2019 09:37

    Ben Serpil Uyanık,2014 yılında SGK,dan emekli oldum.Evli değilim.Annem SGK Emeklisiydi vefaat etti..Annemin maaşını alma hakkım varmı?

  • Sevim14 Mayıs 2019 21:25

    Ben ssk emekli dul bayanım babam ölelı 30 yıl oldu. babam 5 yıl emekli sandığın da çalıştı emrkli olmadan ayrıldı. Babam dan maaş alabilirmiyim.

  • Ümran13 Mayıs 2019 11:41

    Ben ssk emekli du bayanım babam ölelı 10 yıl oldu babam ssklı oluşndan dolayı ikinci magışı alamıyorum her şeye yasa kanun var ama bize yok biz bu devletin üvey evlatlarıyız herkez 4 mağış alıyor bize niye tek alıyoruz buna cevap istiyorum verilecekse herkeze verilmeyecekse hic kimseye verilmesin

  • Yunus çakır13 Mayıs 2019 01:49

    Annem ssk dan emekli babamdan dul maaşı almakta dedem 1999 da vefat etti bağkurlu ananem 2010 yılına kadar dedemin dul maaşını aldı annem şuan ikisinden de yararlanabilir mi

  • Rümeysa k. 12 Mayıs 2019 02:33

    Bu kadınları duyan var mı ki acaba ? Niye feryat ediyorlar diye .. sigorta gündem bunca yazılara kim cevap verecek? Canı yanmayan hiç bir kadın buraya yazmaz.. ya bütün dul kadınlara eşitlik sağlarsınız.. yada hiç birine vermezsiniz.. bu adaletsizlik niye ? Ssk lılar Türk vatandaşı değiller mi ? Ssk dan emekli dul bir kadın olarak rahmetli babamın ssk dan maasini niye alamiyorum ? Bir çocuğumla çektiğim sıkıntılar yetti artık. 3 MAAŞ birden alanlardan bizim neyimiz eksik? Gariban babam ssk dan emekli olmuş suc mu işlemiş. Bağ kur ve emekli sandigindan babamiz yoksa bizim suçumuz ne ? En kisa zamanda umarim bizide düşnüp güzel haberler verirsiniz. Saygılarımla.

  • Mukadder yalçın 12 Mayıs 2019 02:28

    Baba 2008 den sonra vefat etti ben emekli dul kadınım miras hukukuna uygun olarak babamdanda yetim ayligi istiyorum eskilere var bizlere devamı bunlar bize reva mi biri memur biri ssk li olunca oluyor da bizler kaçıncı sınıf oluyoruz itiraz ediyorum.

  • Mukadder yalçın 12 Mayıs 2019 02:28

    Baba 2008 den sonra vefat etti ben emekli dul kadınım miras hukukuna uygun olarak babamdanda yetim ayligi istiyorum eskilere var bizlere devamı bunlar bize reva mi biri memur biri ssk li olunca oluyor da bizler kaçıncı sınıf oluyoruz itiraz ediyorum.

  • Aysu Usta11 Mayıs 2019 18:06

    Ben ssk emeklisiyim.2008 de önce Ölmüş olan babam da ssk emeklisi idi.Simdi ben babandan ikinci maaşi mi alamiyorum.Yalvaririz duyun sesimizi.Bu büyük haksuzlik ssk lilara.Yillardir çikan haklar diğerlerine.Biz de bu vatanin dul kadinlariyiz.Ve kimsesiziz.Bizi tek maasla ona buna muhtaç etmeyin Cumhur başkanimiz ne olur? bu konuda da adalet istiyoruz...

  • K.A11 Mayıs 2019 12:48

    Bu haksizlik niye?yazik degilmi dul annelere gelecegin evlatlarini kit kanaat ,ne zorluklarla yetiştimeye çalişiyorlar.lütfen kendinizi biz kadinlarin yerine koyun.ssk,bagkur vs..sonucta hepsi insanlarin huzu icin degilmi.bu yanlişligın haksizligin düzeltilmesini istiyoruz.

  • Aynur T.11 Mayıs 2019 12:10

    Ablam dul ve ssk emeklisi cocuğu var bu hayat şartlarında geçinmek için çırpınıyor ay sonunu getiremeden parası bitiyor babam ssk emeklisi ve hakkın rahmetine kavuştu.Babacım yıllardır büyük bir özveriyle çalıştı.niçin babamın maşını ablacım alamıyor.herkes 2 yada 3 maaş alırken bu dul kadınlara da maaş verilmiyor. Yetkililerden bu konuda olumlu bir cözüm getirmelerini istiyorum.saygılar...

  • Meryem Can10 Mayıs 2019 22:44

    Ben eşimden dul maaşı alıyorum bağkurdan emekli babamda mefat etti bağkurdan emekli idi neden babamın maaşını alamıyorum çok büyük haksızlık yapılıyor lütfen bu kanunun düzeltilmesini istiyorum emekliler çok zor geçiniyor düşünün evinde kira olduğunu lütfen satın Cumhurbaşkanına sesleniyorum bu işe bir el atmasını emeklilerin sesini duymasını Riva ediyorum kurum aynıda olsa ben babamın maaşını istıyorum lütfen çok büyük haksızlık bu

  • Fatma y.09 Mayıs 2019 21:45

    Çok büyük bir haksızlık var burada ssk lılar üvey evlatmi ? Bu memleketin insanlarıyız hepimiz bu ayırım da neden ? Yazık değil mi tek maaşlı dul kadınların hâline? Kendinizi bizim yerimize ve ellerinizi vicdanınıza koyun öyle karar verin lütfen. BU VATAN DA TEK MAAŞLI DUL KADIN KALMASIN...SESİMİZİ DUYUN LÜTFEN.

  • Necla özyurt09 Mayıs 2019 18:24

    Ben emekli sandığından 1/4 dereceden emekli oldum eşim ile 2017 yılında emekli olduk eşim vefaat etti çocuğumuz yok diye bem maaşının yarısını alabildim babam ssk emeklisi 2000 yılında vefaat etti babamdan da maaş alabilirmiyim

  • Yıldız A. 09 Mayıs 2019 15:46

    Sayın Cumhur Başkanım sizden yardim bekliyoruz. her dul kadına babasının maaşının bağlanmasına yardımcı olursanız çok sevineceğiz. Biz ssk lılarada yardım elinizi uzatmanizi bekliyoruz yıllardır. Her yenilik bağkur ve emekli sandigiyla ilgili çıkıyor. Çok zor durumdayız biz ssk li olarak. SAYGILAR.

  • A. Y.09 Mayıs 2019 14:49

    LÜTFEN SSK EMEKLISI DUL KADINLARIN HEPSININ DE BABALARINDAN MAAŞ BAGLANMASINA YARDIMCI OLUN.. HEPIMIZIN BABALARININ MAASLARINDAN KESILDI ZAMANINDA .. SSK EMEKLILERI ÜVEY EVLATMI 3 MAAŞ ALANLARIN YANINDA. YAZIK DEGIL MI? GÜNAH DEĞIL MI? NASIL VICDANINIZ RAHAT EDIYOR? BIZIMDE COCUKLARIMIZ VAR. KADIN AYIRT ETMEYIN HEPIMiZ BU VATANIN KADINLARIYIZ. ANNELERIYIZ. ÖTEKILERE 3 MAAŞ VERIRKEN BIZ SSK LILARI DA DÜŞÜNÜN BIZİ 1 MAAŞA MUHTAÇ BIRAKMAYIN... LUTFEN SESIMIZI DUYUN.. BIZE DE YAZIK... GEÇİNEMİYORUZ.. DUL KADINLARA EŞİT HAK ISTIYORUZZZZZ...

  • h.umit Terzioglu08 Mayıs 2019 22:48

    Haksızlık her yerde SSK liyim Babam da öyle idi ve biz yokluk ile savaşıyoruz

  • Ayşe çolak08 Mayıs 2019 21:27

    Arkadaşın yazdığıgibi bende bi dul Emekliy kadınım fakat babamın 2010 da Öldü SSK Emeklisiydi fakat.parasından alamıyom ünüvestede okuyan öğrencim var bizde budevletin insanıyız herkese oluk oluk paralar veriyorsınuz bize aynı ssk diyip niye vermiyorsunuz bizde zorşartlarda yaşaıyoruz bizimgibi birçok kişilervar bizida gündeme bizahmet alın konuşup bizide görün çünkü bizdebudevletin insnlarıyız lütfen SESİMİZİ DUYUN LÜTFRN......

  • Ayşe çolak08 Mayıs 2019 21:27

    Arkadaşın yazdığıgibi bende bi dul Emekliy kadınım fakat babamın 2010 da Öldü SSK Emeklisiydi fakat.parasından alamıyom ünüvestede okuyan öğrencim var bizde budevletin insanıyız herkese oluk oluk paralar veriyorsınuz bize aynı ssk diyip niye vermiyorsunuz bizde zorşartlarda yaşaıyoruz bizimgibi birçok kişilervar bizida gündeme bizahmet alın konuşup bizide görün çünkü bizdebudevletin insnlarıyız lütfen SESİMİZİ DUYUN LÜTFRN......

  • İkbal ismilli08 Mayıs 2019 21:01

    Ben bağkur dan emekliyim rahmetli babam ssk emeklisydi ve ben bu maaşı alamıyorsam dul olduğum halde tanınan yasa ile 3 maaş alan varken bu sizce doğru bir adalet mi ya bu hak herkese tanınmalı bence..

  • Fahriye Menzilci08 Mayıs 2019 17:59

    Ben SSK emeklisiyim, Babam da SSK emeklisiydi 1974 yılında vefat etti, Annem Bağkur emeklisiydi 2010 yılında vefat etti, Ben neden anne ve babadan maaş alamıyorum, Haksızlık değil mi?Bu ülkede sadece Emekli Sandığı emeklileri mi prim yatırdı?

  • Fatma yaman08 Mayıs 2019 17:09

    Lütfen bizde bu vatanın evlatlarıyız haksızlık yapılıyor biz üvey evlat diģilim Devletimiz birazda dul olupta geçinemeyen kadınları düşünsün başkalarına verilen haklar bizede verilsin benim birtane çocuģu var ve askerde ben çok zor şartlarda geçiniyorum evim yok 800 kira veriyim üstelik hastayım çalışamıyorum Lütfen ssk kadınlar ssk baba maaşını alabilsinler bizde biraz nefes alalım bizde bu vatanın evladımız sayın cumhur başkanım bizide duysun

  • Fatma yaman08 Mayıs 2019 17:00

    Ya neden bizler hiçbir şekilde yararlanamıyoruz sayın cumhur başkanım birazda garibana yardımcı olun lütfen ben ssk lı dul bir bayanım 1.300 tl maaş alıyorum benim babam ssk emeklisi vefaat etti benim babamın maaşını hiç kimse almıyor ben önce alıyordum kendim emekli olunca son babamın maaşını hesabımayattı ama ssk benden geri aldı ben neden babamın maaşını alamıyorum hastayım çalışamıyorum lütfen birazda bize yönelik çareler bulun ben yeni emekli sandıģına baģlı babamı bulayım

  • Aysel Yıldız 08 Mayıs 2019 00:26

    Ben ssk emeklisi dul bir bayanım babam ssk emeklisi 2007 de vefat etti . Nicin baskalarina 3 aylik birden verilirken ben babamin maasini alamiyorum. Biz bu memlekette üvey evlatmiyiz. Burada büyük haksizlik var. Onlara da veren devlet bizede vermeyen yine devlet... benim gibi birsürü kadin mağdur. DUYUN SESIMIZI LÜTFEN..!

  • Nevin Öz07 Mayıs 2019 04:30

    Annem ,2003'te ölen bağkur emeklisi babamdan maaş almaktadır. 19 şubat 2019 tarihinde vefat eden abimin maaşından alabilir mı? (Abimin eşi ve kızı hayatta)

  • Fatma07 Mayıs 2019 03:05

    Bizde yararlana bilmek için napalım tabiki haksızlık babam yıllarca çalışmış sgk olmak mı suçu nerden bulalım devlet memuru babayı neden bizlerede verilmiyor bizim hakkımız diģilmi kendinize göre çıkıyor yasalar

  • Fatma07 Mayıs 2019 02:59

    Ben sgk emekli dul bayanım sgk emekli ölmüş babamın maaşını alabilirmiyim

  • Azize daylak06 Mayıs 2019 23:38

    SSK emeklisiyim.baban Bağkur emeklisiyken 2003 kasım ayında vefat etti.yeni düzenlemeyle babamın maaşını alabilrmiyim?

  • Naile çetin06 Mayıs 2019 19:04

    Ben emekli sandığından emekliyim.2011 yılında boşandım.babam ssk dan emekliydi.1883 ocakta vefat etti.ssk dan bana maaş bağlanırmı,lütfen cevap verirmisiniz.

  • Nil keskin06 Mayıs 2019 13:05

    Haksızlık ben ssk emekli dulum babam ssk emekli vefat etti bana maaş bağlamıyor.

  • Nil keskin06 Mayıs 2019 13:05

    Haksızlık ben ssk emekli dulum babam ssk emekli vefat etti bana maaş bağlamıyor.

  • Emine Sevkulak 06 Mayıs 2019 01:46

    SSK emeklisiyim babamın aylığını yeni çıkan düzenlemeye göre alabilirmiyim babam 1994 de vefat etti

  • Aynur usta05 Mayıs 2019 19:48

    Kendim ssk emeklisiyim 2000 yılında ölen annemin bağkur maaşını alabilirmiyim.

  • Ahmet_dönmez 05 Mayıs 2019 19:22

    Annem ölen sskli bbmdan maaş alıyor babam 2015 te öldü dedem bağkur emeklısıydı 2011 de öldu annem dedemdende maaş alabilirmi

  • Zeynep bagıs05 Mayıs 2019 14:16

    Babam mamul en emekli 2009 da vefat etti esim 2012 de vefat etti. Esımın vefatından sonra olum aylıgı baglandı. Babamdan dolayıda maas baglanırmı. Lutfen cvp

  • esen esen02 Mayıs 2019 14:32

    ogretmenım ve esımden bosandım..Babam ssk emeklısı 2010 da vefat ettı.Onun maasınıda alabılırmıym? lutfen acıl cevap..tesekkur ederım..

  • Saadet fahriye ünal02 Mayıs 2019 14:01

    Merhana ben türkiyede yaşıyorum dulum babam almayada emekli oldu ve rahmetli oldu üvey annemde var almanyada yaşıyor ve benim sorum şu ben babamın maaşını alabilirmiyim lütfen cvp

  • Alev gencoglu 28 Nisan 2019 19:33

    Kendim SSK dan emekliyim.babamdan maaş alabilirmiyim.kendiside SSK emeklisiydi

  • Zübeyde varlık27 Nisan 2019 02:42

    2006 da devlet memerluğundan emekli oldum eşimle boşandık.Babam da devlet memurluğundan emekli vefatından dolayı maaşını alabilirmiyim

  • Zübeyde varlık27 Nisan 2019 02:42

    2006 da devlet memerluğundan emekli oldum eşimle boşandık.Babam da devlet memurluğundan emekli vefatından dolayı maaşını alabilirmiyim

  • Zübeyde varlık27 Nisan 2019 02:39

    Babam 657 devlet memyrluğundan emekli bende 657 devlet memurluğundan emekli dulum babamın vefatında maaşını alabilirmiyim

  • İsmet Özkaleli 26 Nisan 2019 22:08

    Annem ile birlikte 2001 de vefat eden babamdan (SSK) %50 ye 25 oranlarında maaş alıyoruz. Annem şartları yasalara uygun olduğu için dedemden(bağkur) maaşınıda alıyor. Bu maaşın bağlama oranı%25 bu oran doğru mu acaba.

  • Sultan Alıcı26 Nisan 2019 01:39

    Çiftçi emeklisiyim eşimden ayrıyım babam sgk emeklisiydi maaşını alabilir miyim

  • ayşe şebnem kaygusuz25 Nisan 2019 18:52

    bu yıl emekli olmayı planlıyorum babam 2009 yılında annem 2013 yılında vefat etti babam ve ben emekli sandığı mensubuyuz..emekli olunca babamın maasını alabilir miyim..tesekkur ederim

  • Hatice24 Nisan 2019 16:24

    2005 de babam mefat etti. Esimde 2014de mefat etti ben calısıyordum cıktım ve dul ve yetim aylıgı baglandı 2016 ise girdim beş gün sigorta yatmıs yetim aylıgı kesildi geri başvurdum zaman asamasından diye geri bağlanmadı nasıl baglanır tekrar

  • Ayse ozuzma23 Nisan 2019 00:22

    Babam ssk esim bagkur esim 2013de vefat etti babam 2010da vefat etti esimden aliyorum babaminda maasini ala bilirmiyim aydinlatirmisiniz tesekkurler

  • İnci özdamar21 Nisan 2019 03:02

    Selam ben SSK emeklisiyim 2003de babam bağlı emeklisi 2007 de vefat eti ben babamın marşını alamadım zulüm aynı zamanda ben saklı olarak is büyük şehir belediyesinden emekli bayanın müracaat eğim babamın marşını almak için bana gelen bir cevabi yazayım size yaşlılık aylığı aliyormusunuz babamızın maşı bağlanmaz diye cevap aldım çok saskinim ne yapacamida bilmiyorum bu konuda bilgilendirir misiniz beni rica etsem

  • Pamuk aktas20 Nisan 2019 22:24

    Ssk emekliyim esimden bosandim olen babamin maassini almak istiyom bagkur

  • Melek Aslan12 Nisan 2019 17:03

    2003 yılında emekli sandığı emeklisiyim eşimden boşandım babam vefa at etti babamdan maaş alabilirmiyim

  • Melek Aslan12 Nisan 2019 17:03

    2003 yılında emekli sandığı emeklisiyim eşimden boşandım babam vefa at etti babamdan maaş alabilirmiyim

  • Zehra Aydoğdu 11 Nisan 2019 14:59

    Ben Emekli sandığı emeklisiyim, babam SSK dan emekli vefat etti, babamdan bana emekli maaşı bağlanabilir mi?

  • Sevil Gümüşkuyu09 Nisan 2019 22:38

    Babam 1989 yıllında vefat etti ve ben annemle babama bağlanan mağlulen emeklilik parası aldık sonra annem öldü ve ben aldım sonra türkiyeye geldim evlilik yaptım bir süre sonra boşandım çalışıyorum ama yetmiyor mağlum ,size sorum ben babamın maaşını alabilirmiyim beni bilgilendirirseniz memnun olurum

  • Birsel kirez05 Nisan 2019 15:22

    Ben emekli sandığından emekli yim 2009 da eşimden ayrıldım babam Bağ-Kur emeklisi 2002 vefat etti maaşını almak istiyorum hakkım olanı niçin alamıyorum bilgilendirir misiniz lütfen

  • Birsel kirez 05 Nisan 2019 15:17

    Ben emekli sandığından emekliyim 2009 da eşimden ayrıldım babam Bağ-Kur emeklisi 2002 vefat etti maaşını almak istiyorum bilgilendirir misiniz lütfen hakkımızı istiyoruz

  • BIRSEl kirez05 Nisan 2019 14:41

    Ben emekli sandığından emekli yim ve bekarım babam Bağ-Kur emeklisi 2002 yılında vefat etti ben 2009 da eşimden ayrıldım babamın maaşını almak istiyorum bilgilendirir misiniz

  • Merve kocaman05 Nisan 2019 02:36

    Ben eşimden ayrıldım.Babamın sigortasından faydalanmak için başvurdum 2/8 hisse bağlandı annem eşinden (babamdan) aldığı maaşının iptalini istedi Kendi vefat etmiş babasının (dedemin) maaşını almak istediğini talep etti cevap gelmedi düzeltilmedi. Sizce Mümkün mü??? Lütfen yardım

  • Cennet karakaya03 Nisan 2019 23:17

    Annem olmuş babamdan ssk aylığı aliyor dedem emekli sandığından emekli 2012 yılında vefat etti. Annem dedeminde aylığından yararlanabilirmi

  • Sevim atan03 Nisan 2019 01:44

    ssk dan emekli dul bir kadın eşinden maaş almıyor ssk dan emekli anne ve babasından maaş alabilir mi

  • Arife Ertürk01 Nisan 2019 23:51

    Eşim 2013'te vefat etti babam ise 2019'da eşimden emekli aylığı alıyorum SSK'dan babam ise Bağkurlu babamdan da maaş alabilir miyim

  • Eylül koç29 Mart 2019 19:48

    Annem babamdan SSK emekli dul aylığı alıyor Babam 2002 de vefat etti.BAbasıda 2008 öncesi vefat etti Bağ-Kur’lu.Annem hem SSK hemde Bağ-Kur’da maaş alabilir mİ?

  • Linda Naon28 Mart 2019 20:24

    Ssk' dan emekliyim. 2004 yilinda bosandim. Babsm 1998' de vefat etti. Annem onun maasini aliyordu. 2018 sonunda vefat etti. Ben babamdan maaş alabilir miyim. Babam Bağkur emeklisiydi.

  • Ayşe Öztaş 28 Mart 2019 19:55

    Ben ssk dan emekliyim esim çiftçi bagkurundan emeklisiydi vefat etti babam çiftçi bagkurundan emeklidi babamın maaşını alabilirmiyim