Emekliler dikkat! Çift maaş alabilirsiniz

Aldığı maaşla geçinemeyen bazı emeklilerin, çift maaş alma hakkı bulunuyor

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 31.03.2018 - 07:56
    Son Güncelleme: 25.08.2019 - 17:24

Sosyal güvenlik de bazı şartlarda özellikle de kadın emekliye çift maaş hakkı tanıyor. Çift maaş hakkı sadece emekliye değil, dul ve yetimlere de sağlanıyor. Dul kavramı kadınlar için kullanılsa da bu kapsama erkekler de giriyor. Çoğu emekli, aldığı maaşın kesilebileceği endişesiyle veya bilmediği için ikinci hatta üçüncü maaş hakkını aramıyor.

KURUM FARKLIYSA

Emekli hangi sigortalılık kurumuna (SSK, Bağkur, Emekli Sandığı) tabi olursa olsun, vefat eden eşinden dul aylığı yani ikinci bir maaş alıyor. Örneğin; kadın SSK emeklisi, eşi vefat etmiş Bağkur emeklisi ise dul aylığı alıyor. Vefat eden eş SSK veya Bağkurlu ise dul emekli eş, maaşın yüzde 50’sini, eş Emekli Sandığı’na tabi (memur) ise maaşın yüzde 75’ini alıyor.

ÜÇ AYRI GELİR

Bazı durumda emekli kadının üç farklı emekli maaşı alma hakkı oluyor. Peki nasıl? Kendi çalışmasından dolayı SSK emeklisi olarak maaş alırken, vefat eden Bağkur emeklisi kocasının ölümünden sonra dul aylığı alan kadın, Emekli Sandığı’ndan emekli olmuş babasının vefatından sonra yetim aylığı da alabiliyor. Yani üç maaşa da hak kazanıyor.

MERAK EDİLEN SORU VE CEVAPLAR

● Eşim, 6 yıllık devlet memuru iken vefat etti. Bağkur’a tabi çalışıyorum. Emekli Sandığı’ndan dul aylığı alabilir miyim?

Bağkur’a tabi çalışmanız, Emekli Sandığı’ndan dul aylığı almanıza engel değil.

● Eşimden SSK’dan dul aylığı alıyorum. Babamdan Emekli Sandığı yetim aylığı alabilir miyim?

SSK dul aylığı alan kadınlar, Emekli Sandığı’ndan babasından dolayı yetim aylığı alabilirler.

● SSK emeklisi bir kadınım. Babam, Emekli Sandığı emeklisi iken vefat etti, emekli aylığından yararlanabilir miyim?

Bekar veya dul olmanız kaydıyla babanızdan dolayı yetim aylığı alabilirsiniz.

EMEKLİ SANDIĞI'NDA...

● SSK’ya tabi çalışıyorum. Emekli Sandığı’ndan yetim aylığı alabilir miyim?

Vefat etmiş olan kişinin hizmetinin 10 yıldan fazla olması halinde SSK’ya tabi çalışan kız yetimlere aylık bağlanabilir. Erkek yetimlere ise malul ve muhtaç olmaları halinde aylık bağlanır. Vefat etmiş olan kişinin hizmetinin 5 ila 10 yıl arasında olması halinde SSK’lı çalışan kız ve erkek yetimlere aylık bağlanamaz.

● Eşimden Bağkur dul aylığı alıyorum. Babamdan Emekli Sandığı’ndan yetim aylığı alabilir miyim?

Bağkur dul aylığı, Emekli Sandığı’ndan yetim aylığı almanıza engel değil.

● Eşimden Emekli Sandığı dul aylığı alıyorum. Babamdan Emekli Sandığı yetim aylığı alabilir miyim?

Bu durumda tercih ettiğiniz aylığı alabilirsiniz. Yani tek maaş hakkınız var.



Etiketler: emekli, maaş
YORUMLAR (373)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • Müzeyyen çimen23 Ağustos 2019 08:59

    Ben SSK emeklisiyim.babam bağkur emeklisi ben babamın maasini alabilirmiyim

  • hacer kayik23 Ağustos 2019 00:31

    emekli bi bayan uc maas birden alabilyo sa biz esi sigortadan emekli dul maasi ve ayni kurumdan emekli baba maasini neden alamiyoruz

  • gulay yurdakul22 Ağustos 2019 08:53

    benim kızıma ceyiz yardımı yapmadılar geçici çalışıyordu ve şuan işsiz evlendi hak edilmiş hakkımızı alamadık yardımcı olurmusunuz...

  • Ayşe şıralı21 Ağustos 2019 15:53

    Babam ve eşim mefatetti ikiside sskdan emekli her ikimaaşı alabilirmitim

  • Hülya yilmaz21 Ağustos 2019 09:31

    Yaşlılık maaşı alıyorum babam bagkur emeklisiydi cevat etti o danda maaş alabirmiyim

  • Süheyla Tatlı20 Ağustos 2019 10:35

    Ben boşanmış ssk dan emekli bayanım, bağkur emeklisi ölmüş babamın maaşını alabilirmiyim

  • Filiz Erenoglu15 Ağustos 2019 16:37

    2006 da kamu kurumdan emekli oldum.Emekli sandigindan emekliyim.Dulum,2012 de vefat eden bağkur emeklisi babam yada annemden maas alabilirmiyim.Nereye başvurmam gwrekiyor.Tesekkurler.

  • Leyla yerli08 Ağustos 2019 19:34

    Ben ssk dan emekliyim yüzde kırkiki laporum var engelli maşıda alabilirmiyim

  • selma demirkaya08 Ağustos 2019 12:40

    ben 2002 yılında emekli sandığı emeklisiyim eşimden ayrıyım babam 2009 9 ayda vefat etti babamdan yetim aylığı alabilirmiyim. teşekkür

  • Yaşar güldürsün07 Ağustos 2019 23:48

    Eşim vefat ettı 2004te eşimden maaş alıyorum babamda ssk benim ssk yok babamını maaşını alabilirmiyim babam 1996 vefatı lütfen cevap yazın

  • Yaşar güldürsün01 Ağustos 2019 15:39

    Ben emekli degilim eşimden sdk maadı alıyorum eşim vefat etti babam 1996da vefat etti oda ssk babamın msaşını alsbilirmiyım

  • Tülay atasever31 Temmuz 2019 05:05

    Çok saçma ben sak lı babamda ssk Babam vefat erse bile birinden birimi Tercih ediliyor benim yada babamın naaşı boyle bir sistem çpk Saçma bizim neden diğer kurumlar gibi Hakkımız yol

  • Mücevher ay30 Temmuz 2019 23:53

    Eşimden sigortadan 2011 dul aylığı alıyorum.babam 2019 vefat etti babam bagkurdan emekli idi.cift maaş alabilirmiyi

  • Ayşe kaya 30 Temmuz 2019 21:59

    Ssk emeklisi boşanmış kadinım emekli sandigi emeklisi anne ve babadan ikisindende yetim maaşı alabilirmiyim

  • Tuba Genç29 Temmuz 2019 13:01

    Halam emekli sandığı emeklisi ve evlenmedi. Ssk emeklisi olan ölmüş babasından yetim aylığı alabilir mi?

  • Yeliz erdem28 Temmuz 2019 14:53

    Vefat eden esim ssk dan emekli,bende sskli işte çalışıyorum ilerde iki ssk dan emekli aylığı alabilirmiyim

  • Lerzan güzel 27 Temmuz 2019 01:34

    Eşim vefat etti bağkurlu babam sskvefat etti iki sini alabilirmiyim

  • Ayse olgun24 Temmuz 2019 17:07

    O/46 engelli olarak calisiyorum babam bgk emeklisi vefat etti calisirken ondan maas ala bilirmiyim

  • Ahmethamdibedenbasi21 Temmuz 2019 19:07

    Bagkurkemeklisiyimucaylikllpesinmaasalabilirmiyim

  • Ceyda AYDOĞAN 18 Temmuz 2019 13:15

    SGK emeklisiyim bekarim ölen BAGKUR emeklisi babamin maaşımaaşını alabilir miyim?

  • Gönül Cura12 Temmuz 2019 00:59

    emeklisandığından emekliyim hiç evlenmedim babam bağkur emeklisiydi maaşinı alabilirmiyim

  • Gülser Herekeli12 Temmuz 2019 00:49

    Ssk emeklsi dul bayanım babam 03/07/2006 yılında vefat etti oda ssk emeklisi idi çift maaş alabilir miti.

  • Raziye batmaz12 Temmuz 2019 00:05

    Babam 2019 ocakda vefat etti yaşa takilanlardandi

  • Raziye batmaz12 Temmuz 2019 00:04

    Acil cvb alabilirmiyim bn ssk li calisirken kaza gecirdim yuzde 10 rapor la emekli oldum surekli is gorememezlik alıyorum babam.in ölüm ayligi talebim geri cevrildi ne yapmam lazim

  • hakan kocaman04 Temmuz 2019 16:19

    babam gazi emeklisi 1987 rahmetli oldu maas alabilirmiyim.

  • Uğur04 Temmuz 2019 13:52

    Babam ciftci bagkurundan emekli vefat etti annem babamin maasinin %75ini aliyor baska hangi maas ve yardimlardan faydalanabilir.

  • Yusuf Ergün02 Temmuz 2019 11:32

    ben SSK'dan emekliyim eşim 65 yaşında ev hanımı 2022 AYLIĞI alabilir mi

  • Dudu celiksu01 Temmuz 2019 03:35

    Baba ssklı1995yılında vefaat etti eşimde şekli 2010yılında vefaat etti her ikindindense maaş alabilme imkanım varmı saygıyla.

  • Erturul akgün28 Haziran 2019 06:19

    Bakur.engeli emeklisiyim.% 90 engeliyim aldım maş cok az gecinemiyorum birde iki kızım var onlarada hic bir faydam dokunamıyo 10 aydır benimle konuşmuyolar. Babam vefat etti sonrada annem.hic yardımcı olacak kimsem yok.ne yapabilirim bilgisi olan bana neyapabilirim bi yol gösterebilirmi saygılar.

  • Feryal ersanli27 Haziran 2019 14:03

    Bekar Ssk emeklisiyim.vefat eden bagkurlu babamdan maas alablilir miyim

  • fatma ormancı25 Haziran 2019 21:38

    ssk emeklisiyim bağkur lu vefaat etmiş anne yada babamın maaşını alabilirmiyim

  • Nejla Cankara 23 Haziran 2019 15:52

    Ben SSK emeklisiyim .babam öldü.oda SSK emeklisi onun masini alabilirim.

  • Emine bülbül16 Haziran 2019 09:57

    Eşimden bağkurluydu emekli ölüm aylığı Alıyorum bende07.10 2008 bağkur um var 2013 ssk 2yıl var emekli yaşım 54 emekli olabilirmiyim

  • Serdar yıldız 14 Haziran 2019 23:42

    Annem rahmetli babamın maaşını alıyor sgk dan annesi yaşıyor oda dedemin maaşını alıyor bağkur dan annem o maaşdan belli kesim alabilir mi?

  • Nurgul demirezen12 Haziran 2019 19:50

    Ben emekli sandigi kamudan emekliyim babam annemde kamuydu vefat ettiler neden biz onlarin maasini alamiyoruz dulum

  • ?12 Haziran 2019 15:01

    Ben 2012 de emekli sandığından emekli oldum. Bekarım. Babam vefat etti bağ-kur emekli maaşını alabilir miyim?

  • Mustafa sunal11 Haziran 2019 15:14

    Kayin babam vefat etti ama kayin validate maaşın % 50 sını aliyor maaşı çok yetersiz ne yapmalıyız

  • hülya yolcu10 Haziran 2019 16:53

    ben babamdan yetim aylığı aliyorum kurumu emekli sandığı kendimde isteğe bağlı ödemiştim ikisindende gfaydalanabilirmiyim

  • M m 10 Haziran 2019 12:22

    SSK emeklisiyim Babam boğ kur emeklisi maaşından yararlanabilirmiyim

  • Esin cingöz10 Haziran 2019 11:48

    Slm Annem ek 5 tarımdan sigartasını yatırıyor babam vefat ettı babamdan emekli sandıgı aylıgı alıyor annemin babası bagkurdan emekli ve maaşını annemin kız kardeşi alıyor annem bagkur maaşının yarısından faydalanabilirmi çok teşekkürler..

  • Ayşe Kaya07 Haziran 2019 16:36

    Eşimden dul aylığı alıyorum. Oğlumu 2015 yılinda kaybettim. Eşim ssklı oglum bağkurlu idi. Oğlumdan da ölüm maaşı alabilirmiyim. Şimdiden teşekkür ediyorum.

  • Nurgül demirezen06 Haziran 2019 11:43

    Ben emekli sandıgı kamudan emekliyim anne baba da kamu emeklisi vefat ettiler ben bunların masşını alabilirmiyim

  • Ayse05 Haziran 2019 23:08

    Kendim çalışıyorum Annemin maaşını boldure biliyormuyom çiftçi emeklisi yada daha sonra vefatı durumunda maaşını Ala biliyormuyom

  • ayten bozkurt30 Mayıs 2019 00:26

    kendi.ssk emeklisiyim babam ssk dul ve yetim ayligi alabilirmiyim?

  • Ayşen Işık29 Mayıs 2019 19:26

    Emekli Sandığından emekliyim Bağkur emeklisi olan ölen babamdan aylık alabilir miyim?

  • Melike Dayı28 Mayıs 2019 15:01

    Kendim SSK emeklisiyim boşandım ölen annemin bağkur aylığı bağlanırmı

  • Ayse ozuzma26 Mayıs 2019 10:52

    Daha oncede sizlere mesaj attim cevap yok babam ssk esim bagkur ikimaasi alabilinyordu babam2010da vefat etti esim 2013de babamin maasi icin ne yapmam gereki tesekkur ederim

  • Sema Erşeker 24 Mayıs 2019 16:51

    Ben sgk emeklisiyim ölen babam oda sgk emeklisiydi eşimdende ayrıldım babamın emekisini alabilirmiyim bilgi alabilirmiyim

  • Serdar yüksel24 Mayıs 2019 02:56

    Babam 2015 de vefat etti babam SGK emeklisi annem 2010da tarım bağkuruna geçti pirim yatırıyoruz prim dolduğunda annem iki maaş alabilir mi?

  • Remziye caanhoroz23 Mayıs 2019 20:32

    Esim 2001 yılında babam 2009 yılında vefat etti.ikiside ssk.lı 2 aylık alabilirmiyim?

  • raife comlek23 Mayıs 2019 00:48

    babamdan emekli ayrigi aliyorum sadece esim vefat etti sikortasi yok benimde yok dul ayrigi aalabilirmiyim

  • Arzu haybarllk22 Mayıs 2019 13:10

    Ben yetim ayllgl alıyım engeli madida alabilirmiyim

  • aykut aktürk 21 Mayıs 2019 06:57

    mrblar benim annem dul 65 yaş üstü hem dul maasi hemde 65 yaş üstü maasi alabilirmi alabilirse ne yapmaliyim

  • Gkg21 Mayıs 2019 05:06

    babam işci emeklisiydi nevat etti ben işci emeklisiyim diye babamın maşını alamıyorum babam memur emeklisi olsaydı alan bilirmişim neden işci ile memuru ayrı tutuluyor ikiside calışmış olmuyormu bu haksıslık deyılmı

  • Gülseren Kaya20 Mayıs 2019 15:16

    Ben emekli sandığı emeklisi yok eşim bağkur emekli siydi vefat etti maaşı bin yarısı bağlandı Annem SSK emeklisi vefat etti annemin maaşı nida alabilirmiyim

  • Hanife özkan20 Mayıs 2019 12:46

    Ben engelliyim sskdan malülen emekliyim ölen babamın çifçi bağkur maşını aabilirmiyim

  • Gülcan KÖKÜ 19 Mayıs 2019 22:11

    Eşim %70 engelli ve malul ayligi alıyor. Ben oğlumun calistirtirdigi lokantayı üzerime alsam ve kendi adıma bağkur yatırmaya başlasam eşimin malul ayligi kesilir mi?

  • nevin kuruoğlu19 Mayıs 2019 00:10

    emekli sadığı emeklisiyim, yetim maaşı alabilirmiyim.

  • Fatma sorguç18 Mayıs 2019 00:52

    Kendim ssk emeklisiyim babam bağkurlu idi babamin masini alabilirmiyim

  • Dilek özen17 Mayıs 2019 12:44

    Ben emekli sandığından 2003 senesinde emekli oldum. Babam SSK da emekli idi vefat etti Ben dulum eşimden ayrıldım. Babamın maaşında alabliyormuyum

  • Hatiçe Sevgi Güran17 Mayıs 2019 11:54

    SSK Emeklisiyim babamda ssk emeklisi babam maaş alabilir miyim

  • Muazzez ozturk16 Mayıs 2019 21:56

    Ben sgk dan emekliyim emekli sandigindan emekli vefat eden babamdan yetim ayligi aliyorum annem 1994 yilinda sgk dan emekli olmustu olen annem dende maas alabilirmiyim

  • Lütfiye çolakoglu16 Mayıs 2019 20:00

    Bagkur emeklisiyim 1850 bağkur maaşı alıyorum babamdan bagkur dul ve yetim aylığı alabilirmiyim

  • nalan bozağaç 16 Mayıs 2019 18:54

    babamdan bagkur yetim maasi aliyorum..kendimde haziranda emekli olucam bagkurdan. ben emekli oldugumda babaminkinide alabilicekmiyim

  • Hediye orcin16 Mayıs 2019 00:43

    Babam 2009da vefat etti ve sgk li eşimde 2015 de vefat etti sskli şimdi ikisinide alabilirmiyim

  • Hediye orcin16 Mayıs 2019 00:39

    Esim ssk emeklisi idi ben eşimin maaşını alıyorum ve 2015 de vefat etti babam sgk li idi 2009 da vefat etti ben babamın maasın ida alabilirmiyim

  • Emre demir14 Mayıs 2019 21:19

    Annem bağkur dan dul maaşı aliyor annemin babası da bağkurdan emekliydi annem çift maaş alabilirmi

  • Yasar ozaktan13 Mayıs 2019 14:54

    Selam babam ölünce annem emekli maaşını aldı ve annem 2015de vefat edince ben dul engelli raporumda var yalnız yaşıyorum 2019 da yeni emekli oldum maas 1200 yetmiyor yas 51annemin emekli maaşını alabilirmiyim cvp için tesekkurler

  • Fethiye serin13 Mayıs 2019 13:22

    Eşim vefat etti 25.03.2019 da bagkur emeklisiydi annemde 2001 de vefat etti SSK emeklisiydi benim maaşım yok ikisininde maaşını alabilirmiyim

  • Fatma gundogdu13 Mayıs 2019 11:29

    Babam bagkur emeklisi iken 2005 de vefat etti annemde 2016 vefat etti ben kendim esimden ayriyim emekliyim emekli sandigindan maas aliyorum babamdan dul yetim maasimi alabilirmiyim

  • Ömer rençberoğlu13 Mayıs 2019 09:24

    Annem babamdan bağkur emekli dul maaşı alıyor 2001 senesinden beri ananem dedemden dul maaşı alıyordu 2009 senesinden beri maaşı sigortaydı şimdik ananem vefat etti annem dul ve yetim maaşı alabilirmi.

  • Şükran Çeviker12 Mayıs 2019 20:23

    Esım 2003de vefat ettı.ssk dan emeklı dul ve yetım maası alıyorum.babamda 1991 de vefat ettı.bagkurdan emeklı.esım vefat edınce babamın aylıgı baglandı.annem 2019da vefat ettı annem ssk emeklısı maasını alabılırmıyım??

  • Havva Eriten12 Mayıs 2019 01:50

    Ben ssk emeklisiyim dulum babam da ssk emeklisi 2005 te vefat etti ben babamdan yetim maasi alabilirmiyim

  • Necla Tetiker11 Mayıs 2019 22:11

    babamdan emekli maasi alıyorum ayrıca dul ve yetkinlik maasi alabilirmiyim

  • Feray nur10 Mayıs 2019 20:13

    Ben eşimden boşanmış ssk emeklisiyim. Babam ba-kur emeklisi iken 1998 tarihinde vefat etti. Annem ise ssk emeklisi iken 2015 tarihinde vefat etti. Ben anne ve babamın maaşını alabilirmiyim?

  • Satı Aslan10 Mayıs 2019 15:10

    Satı aslan 5 haziran 1948 eşim SSK Emeklisi Babam Bakur emeklisi Babamın maaşını alabilirmiyim

  • Satı simsek10 Mayıs 2019 15:06

    Eşim ssk emeklisi Babam bağkur emeklisi maaş alabilirmiyim

  • Cemile esgici10 Mayıs 2019 02:07

    Eşim oldu bagkurlu eşimden dul maaşı alıyorum babam 2004 oldu bagkurlu dul maaşı babamdan alabilirmiyim .

  • Saadet Bilgiç10 Mayıs 2019 00:27

    Ben ssk emeklisiyim .babam 1978 yılında vefaat etti.babamdan yetim parası alabilirmiyim.

  • Nergiz09 Mayıs 2019 20:34

    Esimden bagkur maasi aliyorum.cok dusuk.babam bagkur emeklisi yetim ayligi alabilirmiyim

  • rasim09 Mayıs 2019 19:49

    Annem 09.11.2017 tarihinde vefat eden ssk emeklisi babamdan dul aylığı almaktadır.Annem 08.05.1986 tarihide vefat eden bağkur emeklisi babasının maaşınıda alabilirmi

  • Elif atay 09 Mayıs 2019 10:01

    Merhaba benim babam 7 sene once vefat etti .dedemde 2 sene once vefat etti .annem babamin maasini aliyor .dedemin maasinida alabilirmi .babam sgkli .dedem esnaf bagkuru .alanilirmi

  • Yasemin09 Mayıs 2019 09:17

    Annan babamdan sskdan dul yetim aylığı alıyor dedemin ssk ölüm aylığını alabilir mi ikiside 2003 yılından önce olmus

  • Nazlı Gök.09 Mayıs 2019 09:15

    Ben emekli sandığından emekli dul bir bayanım..vefat eden bağkur emeklisi babamdan yetim aylığı alabilir miyim..

  • Muradıye08 Mayıs 2019 21:00

    Ben calişıyorum eşşmden maaş alıyorym emeklı maaşı babamın maaşını alabilirmiyim bagkurluydu

  • Fatma çavuş08 Mayıs 2019 20:09

    Ben sgk emeklisiyim 8sene önce annem vefaat etti oda sgk emeklisiydi maaşını alabilirmimfatma

  • Menekşe odabas08 Mayıs 2019 19:47

    Babadan çiftçilik bagkur masini alıyorum kocam gencyasda öldü sgortasi bagkuru yoktu ayreten dul maşida alabilirmiyim

  • Zehra parakin08 Mayıs 2019 18:29

    Ben ssk emelisiyim babam bagkur vefat etti eşimden ayrıldım masini alabilirmiyim

  • umut08 Mayıs 2019 17:06

    yeni oluşan durumda emekli sandığı emeklisi boşanmış kadın..ssklı ölen babasından maaş alabilirmi

  • Kıymet ÇAK 08 Mayıs 2019 12:38

    Ben SSK emeklisi dul bayanım Babam Bağ-kur emeklisi ve 2003 Şubat ayında vefat etti Babamdan yetim aylığı alabilir miyim.

  • E.yalcin08 Mayıs 2019 09:59

    Annem emekli sandığından emekli...ve dul.. dedem bağkur emeklisiydi.. vefat etti... annenem de vefat etti . Annem dedemden emekli maaşı alabilir mi...( Annem kendi eşinden maaş almıyor)

  • A. Yıldız 08 Mayıs 2019 00:38

    Büyük haksızlık ben ssk emeklisi dul bir kadınım babam rahmetli de ssk emeklisi yıllarını verdi çalışırken . Neden ben babacigimin maasini alamiyorum. Millet 3 maas birden alırken. Bu haksızlık değil mi. Zaten emekli maaşım 1.800 neye yetiyor ki. Lütfen sesimizi duyun. Benim gibi birsürü kadına ses olun.

  • Ayşegül ibcanli07 Mayıs 2019 11:25

    Esim vefat etti2013 SSK dan babam vefat etti emekli sandığı 2016 babamın aylığını istememe rağmen bana bağlandılar 1tercih edebilirsin dediler ben esimde aylıka alıyorum babaminkini nasıl alabilirim yol gösterir misiniz ş

  • Mesrure Orhan 07 Mayıs 2019 03:54

    Bağkur emeklisi eşim vefat etti bana aylık bağlandı bağkur emeklisi vefat eden babamın da maaşını alabilirmiyim.

  • H.Genç06 Mayıs 2019 16:25

    Babam Bağ-Kur emeklisi 2011 de vefat etti. Annem maaşını alıyordu. Annem 2015 de vefat etti. Ben 1989 yılından itibaren emekli Sandığı çalışanı idim. 2019 da yeni emekli oldum. Ben vefat eden Bağ-Kur emeklisi olan babamın maaşını alabilirmiyim? ( ben 2013 de eşimden ayrıldım)

  • Elife Kaya06 Mayıs 2019 14:14

    Merhaba. Ben ssk dan kendi çalışmam sonucu emekli maaşı alan dul kadınım.. Babam da ssk emeklisi iken vefat etti. Kendisi ssk emeklisi iken baba veya anneleri bağkur veya emekli sandığından emekli ve vefat etmişse yetim maaşı alırken . Ssk emeklisinin ssk emeklisinden yetim maaşı almamasında haksızlık olduğunu düşünüyorum. Dava açsam kazanma şansım var mı. Veya bunun için açılmış kazanılmış dava var mı. Teşekkür ederim.

  • Fatma onder06 Mayıs 2019 11:02

    Ben ssk emeklisiyim babam bagkurlu vefat etti maaşını alabilirmmiyim

  • GİZLİ06 Mayıs 2019 10:40

    Annem babamdan dolayı şehit maaşı alıyor ölüm aylığı yani bunun yanı sıra dul aylığıda alabilirmi ?

  • NİMET MENGUS05 Mayıs 2019 20:59

    Eşinden ayrılmış emekli kadınlarında yetim aylığı alma hakları var eşi olmuş bayanlar üç. maaş ala biliyor LUTFEN bizim hakkımızı arayın. bizimde rahat yaşamaya hakkımız var. SAYGilARIMLA

  • Nimet mengus05 Mayıs 2019 20:51

    Eşimden ayrıldım yakında emekli olacam bayanım yetim aylığı alıyorum emekli olunca yetim aylığın kesilirmi eşi ölenler alıyor onlar geçinemez diye alıyorlar bizimde eşimizin ölmesini gerek bizde geçinemiyoruz bizim yaşamaya hakkımız yokmu

  • SAZIYE SEMAHAT ESEN 05 Mayıs 2019 20:42

    ANNEM BAGKURDAN EMEKLI BABAM EMEKLI SANDIGINDAN KENDIMDE SSK EMEKLIYIM BABAMIN MASINI ALIYORUM ANNEM VEFAT EDLI 3 AY OLDU ANNEMIN MASINI ALAMIYORUM YARDIMCI OLURMUSUNUZ

  • Fatma Kaya05 Mayıs 2019 15:01

    Ölmüş eşimden SSK dul. Ayligi aliyorum...SSK emeklisi babanjn vefatindan sonra yetim ayligi alabilirmiyim

  • İmran Bakar05 Mayıs 2019 11:35

    Ben ssk dan emekliyim. Eşimden ayrıldım. Babamdan bağkur maaşı alabilirmiyim?

  • Nil Zer02 Mayıs 2019 00:20

    SSK emeklisiyim. SSK'lı çalışıyorum. Babam, Bağ-Kur emeklisiydi ve 1995 yılında vefat etti. Evliyim, eşim SSK emeklisi ve yaşıyor. Babamın Bağ-Kur maaşını maaşını da alabilir miyim?

  • lale bakırtaş30 Nisan 2019 09:26

    ben sgk emeklisiyim. eşimden sgk dul maaşı alıyorum. Annemden veya babamdan da kalan emekli maaşlarını alabilirmiyim. Annem emekli sandığından, babam sgk dan emekli

  • Halime turk29 Nisan 2019 17:22

    Babamdan emekli ayligi aliyorum esimden ayriyim dul ayligida alabilirmiyim cvp ltfnn

  • Yasin ÜNEY28 Nisan 2019 16:36

    Babam 2012 yılında vefat etti 1999 yılında SSK dan emekli oldu.annem babamdan kalma ssk emekli maaşını alıyor. Annemin babası 2016 yılında vefat etti Bağkur emeklisi idi. Annem babasından kalan maaşı da alabilir mi? Şimdiden teşekkürler.

  • Canan kara26 Nisan 2019 08:42

    Ssk emekliyim ölen ssklı babamdan maaş hakkım varmı

  • Ayten öğdür25 Nisan 2019 21:55

    Ben sgk emeklisiyim dulum vefat eden babamin sgk emeklisi babamin emekli ayligindanda faydalanabilirmiyim

  • Guldane zengin25 Nisan 2019 07:57

    Bentarim sigorta yatiriyorum esim sigporta emeklisi esim olmus olsa 2 maas alabilirmiyim

  • Sadık Mutu24 Nisan 2019 13:06

    1950 doğumluyum.2006 yılında emekli sandığindan emekli oldum,aynı yıl bosna-hersek te bir firmada çalışmaya basladım.10yıl çalıştıktan sonra Türkiyeye ďöndüm.Bosna-Hersek devletinden emekli maaşı alabilirmiyim,alırsam Türkiye deki emekli maaşımda kesilme olurmu?

  • Seher cobanoglu23 Nisan 2019 21:38

    Marhaba iki ayni kurumdan dul maasi alabilirmiyim kendimde emekli samdigi bende tesekkurler

  • Sibel özçivit23 Nisan 2019 17:16

    Vakıfbank’tan özel sandık emeklisiyim Bağkur dan emekli olan babamın maaşını alabilirmiyim

  • Özlem ülkü22 Nisan 2019 19:12

    Ben babamın maasini alıyorum ama yetmiyo dul maaş oda alabilirmiyim

  • münevver demirel22 Nisan 2019 14:53

    ben SGK çalışanıyım emekli olmak için yaşımı bekliyorum 3 yılım var. annem hayatta babamdan bağkur maaşı alıyor. Bende SGK dan emekli olunca, babamın bağkur maaşını alabilirmiyim? ( bekarım)

  • Milka22 Nisan 2019 03:49

    Esim ssk babam bagkur emeklisi ikisinide alabilirmiyim