Hazine 10 şirkete ceza kesti

Hazine Müsteşarlığı'na bağlı murakıplar 10 sigorta şirketinin yaklaşık 30 yöneticisine 700 bin liranın üzerinde ceza kesti

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 30.01.2013 - 00:55
    Son Güncelleme: 18.08.2016 - 10:52
Hazine Müsteşarlığı'na bağlı Sigorta Denetleme Kurulu (SDK) murakıpları 10 sigorta şirketinin yaklaşık 30 yöneticisine, (genel müdür ve genel müdür yardımcılarına) toplam 700 bin liranın üzerinde ceza kesmesi sektörde rahatsızlık yarattı. Murakıpların 10 sigorta şirketinin yaklaşık 30 yöneticisine kişi başı 20 bin lira ile 30 bin lira arasında değişen rakamlarda ceza kestiği,SDK'nın da konu ile ilgili olarak ilgili şirket yöneticilerinden savunma istediği söyleniyor. Sigorta Gündem'e gelen bilgilere göre SDK murakıplarının kestiği ceza kasko ve trafik poliçeleriyle ilgili....Cezanın konusu ise kasko ve trafik sigortası kapsamında olan ve kazaya karışan araçların tamiri sırasında anlaşmalı servislerle işbirliği yaptığı ileri sürülen sigorta şirketlerinin 'orjinal parça kullanmak yerine muadil parça kullanması'...Olayın ayrıntıları Sigorta Gündem'de olacak. www.finansgundem.com


Etiketler:
YORUMLAR (23)
  • ali01 Temmuz 2016 20:03

    uşataki eksper güldane aykutludan işyerimizi madur etmektedir

    Katılmıyorum%0Katılıyorum%0
  • cengiz24 Aralık 2015 16:49

    eskişehirde iş yeri sahibiyim halk sigorta lı bi müşteriye iş yaptım paramı 48 gündür alamıyorum şikayet için bu sayfaya geldim fakat beceremedim

    Katılmıyorum%0Katılıyorum%0
  • sercan14 Kasım 2015 16:21

    allahına kurban olim ben ceza kesen kişi veya kişiler kim ıse

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • zürih sigorta mağduru09 Ekim 2015 15:56

    bunları yapan kesin zürih sigortadır

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • ali şair16 Ekim 2014 10:30

    Sağlam sirket yok kendi menfaatleri doğrultusunda hareket ederler fakat hazineye taht ettikleri vatandaşı hiç bir şekilde mudur etmeyeceklerini taahüt ediyorlar esnaflar İda zordur bırakıyorlar

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • murat03 Ocak 2014 23:59

    kesin birisi halk sigortadır çünkü benim başıma geldi Allah kazandıkları paraları yedirtdirmek nasip etmesin

    Katılmıyorum%30,00Katılıyorum%70,00
  • osman akarçay02 Mayıs 2013 15:59

    bu şirketlerin isimlerini burada açıklamak çok önemlei.sağlam şirketlerin temize çıkması lazım

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • ORHAN ÖZCAN15 Nisan 2013 14:10

    Sigorta şirketlerinin yönetcilerine kesilen ceza çok daha verilmiş, sigortalılar inim inim inlerken paralar cebe inerken, acenteler kapı kapı dolaşıp iş ararken cezalar devede sinektir.Hazine sigorta şirketlerinin hasar ödemelerini denetlemiyor.Çok üzgünüm az yazılmış

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • murat yavas19 Şubat 2013 16:24

    Sayin experim gerçekten experlik kolay bir meslek degil ve saygi duyulmasi gereken bir Meslek katılıyorum fakat simdiki experler ne kadar saygi diyulacak ve ne kadar adiller su anda bircok meslektasiniz zor durumda ve Sigorta şirketlerinin işçisi konunundadir siz burada öncelikle bir çare bulmaniz lazım degilmi abi

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • nur11 Şubat 2013 09:57

    Ceza alan şirketler hangisi açıklama yapılacak mı?

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • Mjbdk09 Şubat 2013 15:42

    Sektörün önemli çıkmazlarından birisi kaza sonrası değişmesi gereken parçalar için kullanılacak parçanın niteliği; orjinal mi, muadil- eşdeğer, logosuz orjinal mi yoksa yan sanayi mi?? 1 Nisan 2013' den sonra kasko poliçelerinde kaza sonrasında hangi parça türünün kullanılacağı plliçede açıkca yazılacak veya hangi servisde aracın onarılacağı farklı primlar dahilinde netleşecek.. Ancak Zorunlu trafik sigortalarında mevcut uygulama devam edecek; mevcut genel şartların tazminatı belirleyen hukumlerde parça şayet parça onarılamayacak düzeyde hasrlı ve muadili parça yoksa orjinaliyle değiştirilir ve değişen parçadan kıymet artış tenzili düşülmez hükmü vrdır. Ama bu hükümler gerek sigorta şirketleri gerekse de hukuki platformlarda farklı durumlarda farklı yorumlar doğurmaktadır..

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • Eksper05 Şubat 2013 15:13

    Eksper kimdir, hasar durumunda şirketle sigortalı arasındaki hakem kişidir. Ücretlerini ve işlerini direkt olarak şirketlerden alan eksperlerin hakemlik konumu şaibeli olmaktadır. Yeni kasko genel şartlarını bir okuyun, uygun prim karşılığında aracınızı şirketlerin yönlendirdiği servislerde yaptıracaksınız ve eşdeğer parça kullanarak aracınız tamir edilecek. Eğer ben hem orijinal parça isterim hem de aracımı güvendiğim ustaya yaptırmak isterim derseniz yüksek prim ödemek durumunda kalacaksınız. Ülkemizin sosyoekonomik durumu düşünüldüğünde poliçelerin çoğu şirketlerin istediği şekilde yani anlaşmalı servis, eşdeğer parça kullanımına yönelik olacaktır. Yalnız eksperinizi serbestçe atayabilirsiniz ancak anlaşmalı servise giden aracın sahibine usta, bu serbest eksper atama sisteminden bahsetmeyecektir bile. Çünkü şirketle anlaşmasını bozmak istemez. Bu yeni genel şartların tek amacı bağımsız ve tarafsız olması gereken eksperlik mesleğini tamamen tarihe gömmek, sektörün bütün iplerini şirket yöneticilerinin elinde toplamaktır. Hasarıma eksper gelse ne gelmese ne diyorsunuz ya, inşallah bunu en içten dileklerimle söylüyorum, her zaman bu tür, bağımsız bir eksperin görüşüne gerek kalmayan ve ödemede zorluk çıkmayan hasarlarla karşılaşırsınız.

    Katılmıyorum%27,27Katılıyorum%72,73
  • sigortalı 205 Şubat 2013 11:25

    Söylediklerinize aynen katılıyorum banada çok mantıklı geldi poliçe yaptırırken dediğiniz hususa bende dikkat edeceğim,teşekkürler

    Katılmıyorum%33,33Katılıyorum%66,67
  • sigortalı04 Şubat 2013 09:18

    Merhabalar, Burada sigortalı olarak düşüncelerimi paylaşayım dedim ancak bu ne şiddet ne celal. Linç edilmediğim kaldı, sanırım burada ciddi bir çıkar çatışması var. Eksper rumuzlu yorumcuya teşekkür ederim, olumlu yaklaşımı için. Lakot rumuzlu yorumcunun gözü öyle dönmüş ki, kendisi gibi düşünmeyene hemen “sigortacı” diye hitap ediyor. Ben düşüncemi paylaştım, 20 senedir bir kez kaza yapmış olabilirim ancak bir konu hakkında bilgi sahibi olmak için mutlaka o konu üzerinde uzmanlaşmana gerek yok. Anlaşmalı servise (yetkili olmak kaydıyla) giderim. Tercih edeceğim servisin anlaşmalı olup olmadığına poliçe yaptırırken dikkat ederim. Hasar olduğunda da eksper gelmiş gelmemiş umurumda olmaz, çünkü o serviste aracımın düzgün onarılacağından emin olurum. Konu bana göre çok basit, ancak teknik bir şeyler atlıyor olabilirim. Teknik veya hukuki bilgisizliğimden ötürü herkesten özür diler, hepinize bol kazançlı günler dilerim:)

    Katılmıyorum%42,86Katılıyorum%57,14
  • lakot04 Şubat 2013 00:18

    ınsuruance, bızler zaten kımseye ogretecek kadar bılgı sahıbı oldugumuzu ıddıa etmıyoruz. yaptıgımız sadece dogruları ogrenmek ve ısın ıcınde olmadıgımız ıcın olayların asıl seklını ırdeleyebılmek. kaza herkesın basına gelebılır. ben meydana gelen hasarımda cok buyuk haksızlıga ugradım. ve devamlı arastırıyorum. zaten olayım mahkemede. bu sıtelere gırıyorumkı bısıler ogrenelım. ama sızın gıbı arkadasları goruncede bu sıtelerden soguyorum. evet arkadasım engın bılgılerınle bızlere anlatta bızde ogrenelım hasar yonetımını.. merakla beklıyorum aktaracaklarını.. eksper adlı kullanıcının sorularına cevap versen benım ıcın kafı..ıyı aksamlar

    Katılmıyorum%0,00Katılıyorum%100,00
  • insuruance03 Şubat 2013 21:03

    Yorumlarınızı okuyorumda eksper kullanıcı adlı arkadaş harici kimsenin bilgisi olmadan sadece gelişi güzel yazıyorsunuz yazık bu sektöre

    Katılmıyorum%25,00Katılıyorum%75,00
  • kaptan03 Şubat 2013 18:07

    sigortacının sigortalı ile anlaşması ne demek? varmı böyle bir anlayış? ben gariban vatandaş, hak aramak için sigortacının profosyonel yöeticisi ve avukatları ile aynı masada hasarımı tartışacağım.. ? bunun nereşi demekratik , neresi adil?

    Katılmıyorum%22,22Katılıyorum%77,78
  • lakot02 Şubat 2013 09:38

    sevgılı sıgortacı, 20 yılda bır kaza yapmandandır sanırım, sıgorta sırketlerın hasar odemelerı hakkında herhangı bır bılgıye sahıp degılsın, kazalı araclara gonderılen parcalar ve eksper atama zorunlulukları ıle ılgılıde hıcbır beılgıye sahıp degılsın musadenle anlatayım hasar meydana geldıkten sonra ılgılı eksperın hasar bakıp tespıtını yapıp raporunu yazdıktan sonra hasarın tam rakamının netlesmesınden sonra sıgortacı ve sıgortalı anlasır odeme noktasında. dedıgınız gıbı sıgortalı ve sıgortacının anlasması esastır deyıp maddelerı kafamıza gore yorumlamayalım. aslında bır suru konu varda 2. konu su herkes magdur edenden kacarsa dıye bır ıfade kullanmıssın buna katılmam bıle sozkonusu degıl. trafık sıgorta zaten zorunlu. devletın zorunlu kıldıgı bır olguyu yoneten sırketlerıde denetleme zorunlulugu vardır. magdur edenden kacalım varmı boyle bır mantı. var.. olmamalı. yıne baska bır konu daha. yan sanayı parca uygulaması. markaların yan sanayı parcaları mevcut olupta,kasko trafı farketmeksızın bu adı parcaları gondermeyen bır tane sıgorta sırketı sayabılırmısın. ben soylım sayamazsın. oradad senın kafandakı ınsanlar derkı kanunda var esdeger gonderebılır sırket dıye... ıyıde kardesım sormazlarmı adama yan sanayı ne? esdeger ne?aynı seymı? yanı sevgılı sıgortacı durumlar boyle. arada tarafız bır hakem olmadıkcakı buda experdır yada eksperdır her zaman bırılerı magdur olacak.. ıyı gunler..

    Katılmıyorum%12,50Katılıyorum%87,50
  • Eksper01 Şubat 2013 17:52

    Sayın sigortalı rumuzlu kullanıcı, yazdıklarınız üzere yorum yapma ihtiyacı hissettim, şu soruları cevaplayın lütfen; 1) Şirketlerin tedarik anlaşmalarından haberdar mısınız? Hasarlı araçlara hangi tür yedek parçaların tedarik edildiğini biliyor musunuz? 2) Şirketlerin pert uygulamalarından haberdar mısınız? Perte ayrılması ve trafikten çekilmesi gereken araçların “bir şekilde” tamir edilip tekrar trafiğe çıkarılmaları ve dolayısıyla insan hayatı ve maddi kayıplar üzerindeki etkisi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? 3) Mesleğinizi bilemem ama yetki belgesi olmadan yapılamayan bir meslekse eğer, ben sizin mesleğinizi katakullilerle öldürmeye teşebbüs etsem, sizi süründürsem, tehdit etsem ne hissederdiniz? Eksperlik mesleği Türkiye’deki en saygıdeğer meslek gruplarından biridir. 4) Eksperlik mesleğinin gereksizliğinden dem vurmuşsunuz. Eksper imzasız rapor kapatan şirketler hangileridir? Şirketler sizin tabirinizle sizinle anlaşıyor eksper göndermeden, değil mi? O raporları kimlere hangi şartlar altında kapattırıyor, bilginiz var mıdır? Sizi suçlamıyorum, iyi ki yazmışsınız, cevap hakkı doğurmuşsunuz, teşekkür ederim yorumunuz için. Umarım biraz farkındalık hissine kapılabilirsiniz bu sorularımdan sonra, iyi günler dilerim.

    Katılmıyorum%7,14Katılıyorum%92,86
  • sigortalı01 Şubat 2013 15:45

    Sevgili LAKOT, Kısmen haklı feryatların üzerine bunları yazmak zorunda hissettim. Öncelikle belirtmeliyim ki, hasarın tasfiyesinde sigortacı ile sigortalının anlaşması asıldır. Anlaşıyorlarsa ekspere gerek yok. İkincisi sigorta şirketlerinin anlaşmalı servislerine poliçe yaptırırken bakmak lazım, ben şahsen önce bunu kontrol ediyorum. Beğenmediysen hiçbir servisini, almazsın poliçesini o kadar. 20 yılda bir kez hasarım oldu, aldığım hizmetten son derece memnun kaldım. Gittiğim anlaşmalı servis, zaten yetkili servis idi. Ancak bazı şirketlerin sigortalıyı mağdur ettiklerine de şahit oldum. Burada da şirketini değiştireceksin, herkes mağdur edenden kaçarsa, sorun kendiliğinden çözülür. “BENİM HAKKIMI KİM KORUYACAK?” diye sormuşsun. Kendin koruyacaksın. Poliçe alırken en ucuzu kim veriyor diye bakmayacaksın. Bakarsan sen de ucuz hizmet alırsın. 30 şirket kasko satıyor, ancak on tanesine ceza gelmiş. Demek ki en azından 20 tanesi adam gibi çalışıyor. Umarım bundan sonra ucuz yahninin peşinden koşmaz ve mağdur olmazsın.

    Katılmıyorum%35,29Katılıyorum%64,71
  • lakot31 Ocak 2013 21:51

    REZİLLİK... SEN SİGORTA ŞİRKETİ OLARAK KİMİN MALINI KİMDEN ESİRGİYORSUN. SERMAYEDAR OLABİLİRSİN AMA ELİNDEKİ PARA KAMUNUN. KAFANA GORE IS YAPAMAZSIN. SUNU ANLAMIYRUM ARAKADAŞ ANLAYAN VARSA BANA ANLATSIN. KAZA YAPIYORUM. ARABAMA EXPER GELMIYOR. ISTEDIGIM YERDE ARABAMI YAPTIRAMIYORUM. SIGORTA SIRKETI KENDI SERVISI ILE ANLASARAK KAFASINA GORE PARCA GONDERIP ARACI YAPTIRIYOR. BU NASIL IS. BUNLARI DENETLEYEN KIMSE YOKMU. NEDEN HASARLARA EXPER GELMIYOR. EXPER HAKEM DEGILMI.SIRKET VE BENIM ARAMDAKI TARAFSIZ HAKEM NEDEN HASARIMDA DEVRE DISI BIRAKILIARAK KEYFI HAREKETLER YAPILIYOR. BENIM HAKKIMI KIM KORUYACAK. HEM KAFANA GORE ADİ MALLA ARACIMI YAPTIRACAN HEMDE ZARAR ETTIM DIYE SIGORTAYA ZAM YAPACAN.. KIM GECICEK BU EZIYETIN ONUNE BANA ONU SOYLEYIN..

    Katılmıyorum%12,82Katılıyorum%87,18
  • Bes=Kaos31 Ocak 2013 17:56

    Bazı sigorta şirketleride BES stopaj kesintilerini vergi dairelerine bildirmemişler. Bunlarla ilgili de Hazine Müsteşarlığı Murakıpları denetleme yapıyor mu acaba?

    Katılmıyorum%9,09Katılıyorum%90,91
  • Sigorta = güven30 Ocak 2013 22:18

    Bu haber doğruysa ki doğrudur! İlgili sigorta şirketleri aldıkları cezadan ziyade yaptıkları hasar uygulamaları ile çok büyük güvensizlik oluşturacaklardır. Sektör adına umarım doğru değildir.